پروژه ایران مال، بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی خاورمیانه

پروژه ایران مال، بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی خاورمیانه

حتما نام ایران مال را شنیده اید! بازار بزرگ ایران! مجموعه ای لوکس که در دنیا شهرت زیادی دارد. هر آنچه یک بانوی خوش سلیقه ایرانی دوست داشته باشد در این مجموعه وجود دارد.

ایران مال یکی از 5 مال برتر در دنیا محسوب می‌شود و به نوعی در لیست بزرگترین پروژه های تجاری و فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است. برای بازدید از ایران مال باید به سمت غرب تهران حرکت کنید. ایران مال در منطقه 22 تهران و در نزدیکی شهرک مسکونی چیتگر قرار دارد و مجموعه ای جذاب از شهربازی، بازار خرید، مراکز تجاری، فضای فرهنگی و پردیس سینمایی و ده ها امکانات خاص دیگر است.

ایران مال در یک نگاه

آنچه در ابتدا شما را جذب ایران مال می‌کند، سازه ترکیبی است که شاید معماری آن هنوز هم به دید برخی معماران بزرگ دنیا شهرت زیادی دارد، مجموعه ای بی نظیر که معماری ایرانی و اسلامی را به شکل مدرن تلفیق کرده است.

مراکز خرید این مجموعه به واسطه برندهای معتبری که در دل خود جا داده است، توانسته لقب بزرگترین هایپرمارکت ایران را داشت باشد. خریدی لذت بخش با فضایی جذاب و بی نظیر که کافه ها و رستوران های رنگارنگش، دل از هر سلیقه ای، آب می‌کند.

بخش مهمی از ایران مال مربوط به بازار سنتی است که از بازارهای تبریز و اصفهان و شیراز الهام گرفته است و آداب و رسوم و فرهنگ مختلفی را دنبال می کند. در بازارهای سنتی شربت خانه، تالار آینه و حجره های سنتی چشم نواز هستند.

اگر علاقه به بازدید فرش های نفیس ایرانی را دارید، ایران مال پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود. در ادامه هر بخش از ایران مال را به تفکیک مورد بررسی قرار می دهیم.

خرید آپارتمان و پیش خرید آپارتمان (پیش فروش آپارتمان، ساخت ارتش)

کتابخانه جندی شاپور قلب فرهنگی ایران مال

کتابخانه جندی شاپور قلب فرهنگی ایران مال است. هر مرکز تجاری بزرگی بدون قلب فرهنگی دوام زیادی ندارد. مجموعه ای بی نظیر با مساحت 3300 متر مربع که توانسته با بافت چوبی خود نظر بسیاری از افراد را جلب کند. این مجموعه با معماری ترکیبی، اروپایی و ایرانی خود بسیار شهرت دارد.

زمانی که وارد کتابخانه می شوید، قفسه های کتاب با حروف بندی و نظم مشخصی چیدمان دارند، در کنار هر قفسه کتاب چوبی، میز و صندلی از همان جنس و رنگ وجود دارد تا دور هم جمع شوید و کتاب مورد علاقه خود را بررسی کنید. کف این مجموعه توسط نفیس ترین فرش ها پوشیده شده است و یک فضای سنتی حاکم است که دل از هر سلیقه خواهد برد. فضای سبز داخل مجموعه به صورتی طراحی شده است که احساس آرامش در هر بخش حاکم باشد. نورپردازی های خطی و استفاده از ترکیب رنگ سبز و قهوه ای بخشی از روانشناسی رنگ ها را پوشش داده است.

کتابخانه جندی شاپور قلب فرهنگی ایران مال

هیجان تماشای فیلم در پردیس سینمایی ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال، یکی از مکان هایی است که اگر به سراغ آن نروید، بازدید شما کامل نخواهد بود. این پردیس شامل 12 سالن است و در حدود 1800 نفر ظرفیت می‌پذیرد. امکانات به کار رفته در سالن ها تکمیل است به طوری که توانسته در راستای پخش فیلم های سه بعدی، فناوری پخش فیلم های 4k و همینطور صندلی های وی آی پی، باب میل بسیاری از مراجعه کنندگان باشد. فضای داخلی این مجموعه از رنگ روشن در کنار رنگ زرشکی، یک ترکیب جانانه با هر رده سنی است. فضایی آرامش بخش در عین حال هیجان انگیز را فراهم می‌سازد. سالن ویژه کودکان با طراحی خاص یک هدیه بی نظیر به فرزندانتان محسوب می‌شود. کامل ترین سیستم ایمنی حریق در این مجموعه در بخش امنیتی قرار گرفته است.

هیجان تماشای فیلم در پردیس سینمایی ایران مال

شکم گردی در ایران مال

یک مجموعه تجاری و فرهنگی بزرگ بدون رستوران و فضای کافه دنج لطفی ندارد! در چند سال اخیر فود کورت ها یکی از بخش های جدا نشدنی هر مرکز خریدی هستند و این موضوع در خصوص ایران مال نیز صدق می‌کند. چرخی در دنیای زیبای ایران مال بزنید و سپس برای رفع خستگی به رستوران های جذاب مجموعه بروید. در ایران مال 4 فودکورت وجود دارد که بیش از 200 رستوران و کافه را شامل شده است. تنوع بصری فودکورت ها بی نظیر است به طوری که انواع غذا و نوشیدنی های ایرانی و خارجی را شامل می‌شود.

اگر خوش شانس باشید و زمان مناسبی را برای بازدید از ایران مال انتخاب کرده باشید می‌توانید از جشنواره های مختلف غذا که شامل غذاهای سنتی و بین المللی است نیز لذت ببرید.

شکم گردی در ایران مال

هم خرید کنید، هم تفریح

مراکز خرید در ایران مال، تنها یک بازار ساده نیستند. آن قدر نظم و ترتیب و المان های معماری برای هر بخش رعایت شده است که بهترین فضا برای گردشگری محسوب می‌شود. خرید، یکی از مهمترین تفریحاتی است که در ایران مال به شما هدیه داده می‌شود. فرض کنید به فضایی قدم می‌گذارید که بیش از 700 واحد تجاری را در بر گرفته است و شامل زیر بنای 300 هزار متر مربع می‌باشد.

ایران مال در لیست یکی از بزرگترین مراکز خرید منطقه 22 تهران قرار دارد و به نوعی کالاهای خاص در این مجموعه به فروش می‌رسد. محصولات آرایشی و بهداشتی از لوکس ترین برندهای دنیا، محصولات فرهنگی کاملاً به روز، ساعت و اکسسوری های باب میل بانوان خوش سلیقه ایرانی و ده ها مغازه اسباب بازی فروشی برای کودکان دلبندتان، تنها بخش کوچکی از دنیای زیبای ایران مال محسوب می‌شود. کسانی که شهرک مسکونی چیتگر را بشناسند، هرگز از ایران مال دوست داشتنی غافل نمی‌شوند.

هم خرید کنید، هم تفریح

پکیج کامل ورزشی ایران مال

رفاه و سرگرمی بسیاری از افراد وابسته به ورزش است و ما هم مثل شما ورزش را یک موقعیت تفریحی خوب می دانیم. مجموعه تفریحی ورزشی در ایران مال با امکانات بی نظیر خود کلاه از سر هر بیننده ای می اندازد. مکانی رویایی که برای مسابقات داخلی و بین المللی بهترین طراحی را شامل شده است. پیست یخ، مجموعه استخر و اسپا، سالن های اسکواش و فضای آمادگی جسمانی، همینطور دنیای بولینگ و ده ها ورزش روز دنیا بخش کوچکی از این مجموعه هستند. طراحی بی نظیر ساختمان مجموعه ورزشی ایران مال یکی از موضوعات پر سر و صدا در رسانه ها بوده است.

پکیج کامل ورزشی ایران مال

هم بترسید و هم بخندید

وقتی صحبت از ترس و هیجان می‌شود، حدس بسیاری از افراد دنیای جذاب شهربازی است و این بار هم درست حدس زدید. مگر می‌شود مجموعه ای به این بزرگی بدون شهربازی باشد. شهربازی با ترن هوایی مخصوص، که قطعاً آدرنالین شما را افزایش خواهد دارد. سالن نمایش ویژه کودکان و ده ها بازی فکری جذاب تنها بخش کوچکی از این مجموعه هستند. این مجموعه شامل دو بخش بازی های قدرت و بخش بازی های سرعت بوده، که بر اساس سلیقه کودکان و بزرگسالان طراحی شده است. لیست بازی های مناسب کودکان به صورتی می‌باشد که هیچ خطری آن ها را تهدید نمی‌کند. موقعیت این مجموعه بی نظیر است و فضایی دل انگیز و خاص را مدنظر قرار می‌دهد. دنیای گردشگری در این فضا بسیار خوب است و می‌تواند سطح سلیقه بسیاری از افراد را بر بگیرد.

هتل بزرگ ایران مال

کسانی که قصد بازدید از ایران مال دوست داشتنی را دارند و می‌خواهند چند روزی را در این مجموعه وقت بگذرانند می‌توانند از هتل بزرگ و لوکس 5 ستاره آن برای اقامت و استراحت استفاده کنند. مساحت هتل در حدود 123.000 متر مربع است و در حدود 259 اتاق دارد که در نهایت 18 طبقه است. به طور کلی موقعیت جغرافیایی و دسترسی خوب این مجموعه سبب شده تا بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور نیز از آن استفاده کنند. در طراحی هتل از دو استخر بزرگ مخصوص بانوان و آقایان استفاده شده است و همینطور یک سالن آمفی تئاتر وجود دارد که مخصوص فضای فرهنگی می‌باشد. هتل دارای دو رستوران ایرانی و آرژانتینی بوده و همین طور یک سالن ضیافت جداگانه دارد. بخش دیگری نیز به عنوان سالن جلسات شناخته شده است.

هتل بزرگ ایران مال

مرکز نمایشگاهی ایران مال

یک ساختمان 4 طبقه در ایران مال طراحی شده است که مخصوص تولید کنندگان و خریداران است این مرکز نمایشگاهی در ضلع غربی مجموعه قرار دارد و برای رویدادهای هنری و محصول محور طراحی شده است. مجموعه ای خاص با عرصه های تجاری بی نظیر که توانسته به واسطه فضای فرهنگی که دارد بسیار خاص باشد. این مجموعه توسط تیم فرهنگی هنری قوی اداره و کنترل می شود.

دسترسی به ایران مال

داشتن آدرس دقیق ایران مال سبب می‌شود سفر شما به شکل دقیق دنبال شود و زمان را غنیمت بشمارید. راه دسترسی به ایران مال اتوبان شهید همت و خرازی است. ایران مال بخشی از منطقه 22 تهران و در نزدیکی شهرک مسکونی چیتگر واقع شده است.

سوالات جالب در خصوص ایران مال

صاحب ایران مال کیست؟

حتما برای شما هم سوال پیش آمده که صاحب این مجموعه بزرگ چه کسی است؟ صاحب ایران مال و ایده پرداز و طراح این مجموعه جذاب، " علی انصاری" است او مالک بانک آینده، بازار مبل ایران و ده ها شرکت صنعتی بوده و همینطور یکی از ثروتمندترین افراد ایرانی است که در راستای تاسیس موسسه های فرهنگی و هنری و خیریه نیز شهرت زیادی دارد.

آیا ایران مال مسجد دارد؟

مسجد جامع ایران مال نماد ایرانی اسلامی این مجموعه محسوب می‌شود. کاشی کاری های آبی و سفید داخل مسجد آنقدر آرام بخش می‌باشد که قطعاً بسیاری از افراد را مجذوب خود می کند. در طراحی این مسجد از معماری مسجد النبی الهام گرفته شده است. اگر به طرح گنبد مسجد نگاه کنید، متوجه خواهید شد که از گنبد حافظ شیرازی الهام گرفته شده است و شامل 5 گنبد می‌شود. در کاشی های استفاده شده در این مجموعه از رنگ های فیروزه ای، لاجوردی، سفید و آجری، استفاده شده است و شامل 40 نمازخانه می‌باشد.

آیا ایران مال شامل فضای سبز است؟

گشت و گذار در ایران مال بدون بازدید از باغ ایرانی لطفی ندارد! در این فضا می‌توانید از تماشای گیاهان و صدای آب لذت ببرید. طرح و الگوی باغ ایرانی به واسطه شاهزاده باغ ماهان، کرمان و به صورت باغ، تخت و پلکانی طراحی شده است. نمای شیشه ای که در بخش ورودی این مجموعه دیده می شود بی نظیر است. محوطه شمالی ایران مال، شما را به دریاچه و آب نمای موزیکال وصل می‌کند. از سوی دیگر این بخش به واسطه رستوران ها و موقعیتی که دارد بسیار ارزشمند طراحی شده است.

پوشش سقف این بخش غشایی است و طوری طراحی شده است که گیاهان می‌توانند از نور طبیعی خورشید استفاده کنند. این مکان در مناسبت های مختلف برای برگزاری جشن های خاص استفاده می‌شود.

اینکه بخشی از ایران مال مانند مناطق کویری است چقدر صحت دارد؟

احتمالاً منظور شما باغ دیدار است. از اسم این مکان پیداست که قرار است دیداری صورت بگیرد و انشاالله که خیر است! مجموعه ای جذاب که برای گفتگو بی نظیر است. این باغ در کنار بازار سنتی قرار دارد و ارتفاع آن در حدود 14 متر است. سقف این مجموعه شیشه ای است و درختان پالم کالیفرنیا حال و هوای خارجی به آن داده است. آنچه سبب شده تا باغ دیدار برای افراد جذاب باشد نمای آجری آن می‌باشد که به نوعی یادآور معماری مناطق کویری ایران است. یک بخش آن شامل پل شیشه ای روی آب می‌باشد و همینطور دارای سکوی شیشه ای بوده و یک آبشار پلکانی نیز دارد که فضایی رمانتیکی را فراهم می‌سازد.

4 سرای مشهور ایران مال کدامند؟

- سرای فیروزه، تالاری هنری می‌باشد که با صنایع دستی بی نظیر خود مانند ظروف مینا و سفال و خاتم کاری بسیار رشد داشته است.

- سرای زمرد، که مربوط به فرش های اصیل و دستباف می‌باشد.

- سرای عقیق، که برای دیدن اشیا و صنایع دستی قدیمی و عتیقه بسیار جذاب می‌باشد.

و در آخر سرای الماس، که به نوعی سوغاتی همه شهرهای های ایران را می‌توان در آن پیدا کرد.