پروژه شهر بازی هزار و یک شهر در منطقه 22 تهران

پروژه شهر بازی هزار و یک شهر در منطقه 22 تهران

خلاقیت به کار رفته در شهربازی هزار و یک شهر منطقه 22 تهران، بهانه ای شد تا کوله پشتی خود را برداریم و این منطقه را از نگاه دوربین بررسی کنیم. شهربازی هزار و یک شهر در کلاس جهانی با وسعت 139 هکتار توانسته در بخش شمالی بزرگراه خرازی قرار بگیرد. مجموعه ای بسیار مدرن که توانسته هر ایده خاصی را جامه عمل بپوشاند. فرصتی بی نظیر برای اشتغال، سازندگی و رشد فرهنگ ایرانی که به واسطه معماری بی نظیر خود خستگی را از تن سرمایه گذاران آن در کرده است. در این مقاله قصد داریم در خصوص 10 زیرشاخه صحبت کنیم، به طوری که امکانات هر بخش شفاف سازی شود.

شهربازی هزار و یک شهر منطقه 22 تهران

در زیر می‌توانید ویدیویی از معرفی شهر بازی هزار و یک شهر مشاهده نمایید:

پروژه شهربازی هزار و یک شهر در یک نگاه

اگر بخواهیم کل راه ها و مسیرهای دسترسی و همینطور محوطه سازی شهربازی هزار و یک شهر را بررسی کنیم به 430 هزار متر مربع می‌رسد. پارک آبی و شهربازی این مجموعه خود شامل بزرگترین شهربازی در سطح خاورمیانه است و به نوعی در زمینی به مساحت بیش از 55 هکتار اختصاص یافته است. امکانات این بخش شامل رستوران و فضای تجاری و تفریحی رو باز است و همینطور از آخرین فناوری و تکنولوژی روز دنیا در آن استفاده شده است. این مجموعه توانسته دنیای فرهنگ و تاریخ و معماری را در خود جای دهد. طراحی و خلق این فضا بسیار ارزشمند است و نمایشی از عناصر شاخص ایرانی در نظر گرفته شده است.

مجموعه سوارکاری پروژه شهربازی هزار و یک شهر به صورتی است که از مجهزترین وسایل در آن استفاده شده است و شامل اصطبل های مخصوص و رستوران و کافی شاپ های مدرن است. زمین های تنیس، مجموعه سوارکاری و همینطور موقعیت ماهیگیری جذاب تنها بخش کوچکی از این مجموعه محسوب می‌شود. برکه ویژه ماهیگیری نیز به تازگی به این مجموعه اضافه شده است.

پروژه شهربازی هزار و یک شهر در یک نگاه

پروژه شهربازی هزار و یک شهر

پروژه شهربازی هزار و یک شهر

دیارهای شهر قصه شهربازی هزار و یک شهر

شهر قصه در دنیای شهربازی هزار و یک شهر از مهمترین بخش هایی است که شامل 45 راید و 28 جاذبه مربوط به 7 دیار می شود به طوری که 38 هکتار را به خود اختصاص داده است. با ما همراه باشید تا چرخی در شهر قصه بزنیم.

پروژه شهربازی هزار و یک شهر

پروژه شهربازی هزار و یک شهر

دیار آفرینش شهربازی هزار و یک شهر

دیار آفرینش اولین دیار از مجموعه شهر قصه شهربازی هزار و یک شهر است که معماری آن برگرفته از باغ ایرانی است به طوری که وارد یک مجموعه خاص می‌شوید که شامل حیاط اصلی است، غرفه های بلیط فروشی دارد و همینطور آمفی تئاتر و باغ ملی نیز در این دیار قرار گرفته است.

دیار تاریخ شهربازی هزار و یک شهر

دیار تاریخ به نوعی تاریخ و فرهنگ ایران باستان را نشان می‌دهد، هنر و دانش معماری ایرانی در این دیار مشخص است و عناصر باشکوه ایرانی را شامل شده است. کارناوال ها در این دیار برگزار می‌شود. می‌توانید با دروازه و نماد پرسپولیس عکس بگیرید و از رستوران علاءالدین نیز استفاده کنید. این دیار برای تاریخ دوستان بسیار ارزشمند است.

دیار جاده ابریشم شهربازی هزار و یک شهر

اگر دوست دارید همسفر ناصرخسرو و مارکوپولو شوید، وقتش رسیده از سومین دیار شهر قصه یعنی دیار جاده ابریشم دیدن کنید.

دیار ماجراجویی شهربازی هزار و یک شهر

معماری به کار رفته در این دیار مربوط به معماری ایران باستان است که از دل کوه ها و صخره ها مشخص شده است. ساختمان های عجیب که پر از قلعه ها و دژهای مخصوص هستند.

دیار اسطوره شهربازی هزار و یک شهر

داستان های اسطوره ای در این دیار به تصور کشیده شده اند، نیروی بی کران طبیعت و فضایی جذاب و دل انگیز در این دیوار وجود دارند و سیر تکاملی دانش بشری را شامل شده اند. این دیار بسیار جذاب ودوست داشتنی است.

دیار آینده شهربازی هزار و یک شهر

دیار ششم مربوط به دنیای کنجکاوی و تفکر انسان هاست. نگاهی تخیلی را شامل می شود و فضایی فانتزی و بی نظیر دارد. پیشرفت های انسان و تکنولوژی های به کار رفته در این دیار با تغییرات منحصر به فرد در دنیا مشخص شده اند.

دیار بازی شهربازی هزار و یک شهر

تخیل و طنزپردازی کودکانه مهم ترین شاخصه این دیار محسوب می‌شود. در این بخش سرگرمی های آموزشی و رایدهای متنوع دیده می‌شود و فضایی جذاب برای شکوفایی استعداد کودکان است.

مجتمع شهرزاد شهربازی هزار و یک شهر

شهرزاد مال از مجموعه مال های مشهور پروژه هزار و یک شهر منطقه 22 تهران است و 35 هکتار وسعت دارد. این مال به طور کلی دارای طراحی و معماری ایرانی بی نظیر است و جایگاهی ارزشمند و مخصوص دارد. مثلاً دارای یک حیات خلوت زیبا است به طوری که هفت بلوک با طرح های مخصوص را شامل می شود. اگر به صحن مرکزی شهرزاد دقت کنید یک پل ارتباطی شیشه ای وجود دارد که مربوط به بازارهای قدیمی ایرانی است. در بخش حیاط مرکزی این بخش فضایی باز وجود دارد که شامل جشن ها و سرگرم های خاص است. مجموعه های سینمایی شهرزاد بسیار جذاب است و به نوعی به واسطه فود کورت ها و هایپرمارکت ها توانسته گردشگران زیادی را جذب کند.

خیابان سرگرمی شهربازی هزار و یک شهر

راهی که شهر قصه و مجتمع شهرزاد را به هم متصل می کند، خیابان سرگرمی است. شما تنها با یک خیابان ساده روبرو نیستند، در واقع مسیری دو طبقه است که پذیرای رویدادهای فرهنگی و فستیوال ها بوده و جشن های ملی نیز در این بخش برگزار می شود. مسیر و خیابان های جذابی در این بخش وجود دارد که هر یک شامل فضای تفریحی به خصوصی است. این خیابان به نوعی دارای بخش های مختلف از نظر سازه و معماری است و بهترین مهندسین عمران در دنیا آن را ساخته اند.

این خیابان شامل مغازه های جذاب و چشمگیر است و همینطور در مسیر شهربازی، بخش اکو زیستگاه و پارک آبی نیز ادامه دار است. در این بخش کیوسک ها و مغازه های عمومی خاصی دیده می شود و نماهای دینامیک نیز وجود دارد. سردرهای این بخش معلق هستند و به نوعی شامل فضاهای سرپوشیده و محرک می شوند. این فضا شامل میدان های مخصوصی بوده و باعث نشاط می شوند.

خیابان سرگرمی شهربازی هزار و یک شهر

مجتمع تجاری شهربازی هزار و یک شهر

اگر بخواهیم در خصوص پروژه هزار یک شهر منطقه 22 تهران کمی دقیق تر صحبت کنیم باید اطلاعاتی در خصوص پروژه مجتمع تجاری آن داشته باشیم که در زمینی به مساحت 19.7 هکتار طراحی شده است. این پروژه در امتداد اتوبان همت قرار دارد و به نوعی در دست احداث است. مجتمع بزرگ تجاری بخش مهمی از پروژه هزار و یک شهر است به طوری که دسترسی آن به بزرگراه های کلان شهر تهران آسان است. همینطور طراحی و ساخت آن بسیار با کیفیت و برگرفته از تکنولوژی های روز دنیا است.

پارک آبی شهربازی هزار و یک شهر

در کلا جهانی پروژه هزار و یک شهر بخشی مربوط به پارک آبی است  که از امکانات فضای باز و بسته بی نظیری برخوردار است و تا 750 هزار مهمان را در سال پذیرا است. این پارک جذاب شامل دو بخش پارک آبی مخصوص آقایان و بانوان است و بر اساس نیاز آن ها طراحی شده است. هیجانات مربوط به بخش آقایان بسیار بیشتر است به طوری که آبشار بلند و چرخ زدن و تونل های آبی را شامل می شود. بخشی نیز به صورت گروهی طراحی شده است تا افراد بتوانند با اعضای خانواده آن استفاده نمایند. خوشبختانه بخش مربوط به بانوان و کودکان بسیار جذاب است. این مجموعه شامل 5.5 هکتار است و طراحی آن مسقف بوده و همینطور دارای کیفیت استاندارد شرکت جهانی وایت واتر کانادا است. پارک آبی آبشاران شهربازی هزار و یک شهر بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه لقب گرفته است.

پارک آبی شهربازی هزار و یک شهر

هتل های مشهور پروژه شهربازی هزار و یک شهر

امکانات اقامتی بسیار متنوعی در پروژه شهربازی هزار و یک شهر دیده می شود. به طوری که می تواند نیاز و سلیقه بسیاری از گردشگران را فراهم سازد.

هتل سه ستاره سند باد هزار و یک شهر یکی از مشهورترین گزینه های اقامتی محسوب می‌شود. این هتل سه ستاره است و 350 اتاق دارد و به صورت خانواده محور طراحی شده است به طوری که دسترسی از آن به همه جاذبه های هزار و یک شهر را شامل می‌شود. از نظر قیمت این هتل مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

هتل چهار ستاره سیراف در کنار هتل سندباد قرار دارد و شامل 250 اتاق است و سالن های کنفرانس آن شهرت زیادی دارند و به طور کلی مقصد خوبی برای تاجران و سفرهای تجاری محسوب می شود. این هتل زیربنای 27000 متر مربعی دارد.

یک هتل لوکس 5 ستاره با 300 اتاق وجود دارد که شامل سالن های ورزشی بوده و مرکز سلامت آن نیز بسیار ایده آل است.

هتل خانوادگی 4 ستاره با 400 اتاق دسترسی به شهربازی و پارک آبی را فراهم می شود.

همینطور یک هتل با موضوعیت زیست بوم وجود دارد و معماری اتاق ها به صورت پارک و زیست بوم است و این هتل بیش از 500 اتاق را شامل شده است.

هتل های مشهور پروژه هزار و یک شهر

پروژه شهربازی هزار و یک شهر

پروژه شهربازی هزار و یک شهر

هتل های مشهور پروژه هزار و یک شهر

مرکز مطالعات اسلامی شبستان شهربازی هزار و یک شهر

یک مجموعه بی نظیر برای تبلور اندیشه های متفکرین در شهربازی هزار و یک شهر وجود دارد که مربوط به گروه های هم فکری مذاهب و دیدگاه آنان است. این مرکز به شکل خاصی طراحی شده است و برای گروه های زیادی مورد توجه قرار می گیرد. این بخش در معماری ایرانی شهرت زیادی دارد.

برج های 4 گانه اداری شهربازی هزار و یک شهر

یک سری برج ها وجود دارد که به نوعی ارائه دهنده فضای اقامتی اداری هستند. این برج های 4 گانه به صورت ایده آل بوده و برای شرکت ها معروف برندهای بزرگ را پوشش می دهد. این برج ها شامل برندهای بزرگ فعال در مجتمع های تجاری شهرزاد نیز هستند.

برج های 4 گانه اداری هزار و یک شهر

چه شرکت هایی در پروژه هزار و یک شهر منطقه 22 تهران همکاری دارند؟

دسته اول شرکت استرالیایی woods bagot است، این شرکت مشاوره های لازم در راستای طراحی مجتمع تجاری را به عهده گرفته است و از جدیدترین مکانیزم های دقت جهانی استفاده می کند.

شرکت کانادایی FORCE عهده دار بخش مستر پلان کلی زمین شهزاد بوده است و به نوعی سطح اجرایی این بخش بسیار عالی دنبال شده است.

شرکت Aurecon نیز در بخش آفریقای جنوبی مشاور در زمینه مجتمع تجاری بوده و توانسته موقعیت منطقه ای خاصی را شامل شود.

شرکت Ramboll دانمارک در زمینه مهندسی شهربازی و مواردی که مربوط به زیر ساخت پروژه است دخالت داشته و توانسته به نوعی موقعیت منطقه ای جذابی را در بر بگیرد. این شرکت دارای زیرساخت پروژه ای خاصی است.

شرکت  JC William در راستای مشاوره های بخش تصحیح نقاط مشترک همکاری می کند و توانسته به سرعت اجرای این پروژه  کمک نماید.

فضای مهندسی پروژه هزار و یک شهر

هزار و یک شهر در واقع هزار و یک ایده است که اگر جامه عمل بپوشد قطعاً کل دنیا را شگفت زده می کند. تم به کار رفته در شهربازی هزار و یک شهر منطقه 22 تهران با ابهام از داستان سرایی های دیار مختلف ایران شامل شده است و در واقع کانسپت تاریخی و افسانه ای خود را حفظ کرده است. طراحی منظره های مختلف در این دیار بی نظیر است و از سوی دیگر طرح پلان و مقاطع و پوشش گیاهی به کار رفته نیز بارها بازنگری شده است. کفسازی، نورپردازی و انتخاب رنگ ها بی نظیر بوده و تم تاریخی و افسانه ای برای هر دیار در نظر گرفته شده است.

نگارستان تهران

اگر بخواهیم در خصوص رشد و گسترش هنر در دنیا صحبت کنیم، هنر معاصر ایران یک سر و گردن از کشورهای اطراف بالاتر است. نگارستان تهران بخش مخصوص مربوط به پروژه هزار و یک شهر است که به واسطه گالری های استاندارد و سالن و گالری های خاصی که دارد توانسته حراجی های متنوعی را شامل شود. این گالری ها به طور کلی به واسطه موقعیت منطقه ای جذاب خود شناخته شده اند.

این مجموعه دارای شرایط خاصی بوده و توانسته به واسطه نزدیکی به شهرک مسکونی چیتگر در منطقه 22 تهران شهر اقتصادی بالایی داشته باشد. موقعیت این مجموعه بسیار ارزشمند است و برای کسانی که قصد دارند فضایی کامل و جامع داشته باشند انتخاب خوبی محسوب می‌شود. طرح و ایده این مجموعه خاص است و سطح بین المللی مخصوصی را در برگرفته است. هر بخش از بخش دیگر جدا بوده و اندیشه های اسلامی در کنار فضای مدرن غربی جلوه گری خاصی را شامل شده است. استانداردهای روز دنیا در این مجموعه مشخص شده است.