بوستان جنگلی کوهسار

بوستان جنگلی کوهسار

بوستان جنگلی کوهسار یا پارک جنگلی کوهسار یکی دیگر از جاذبه های بسیار زیبا با چشم انداز کل تهران است که در نزدیکی چیتگر قرار دارد. برای دسترسی به این بوستان می توانید زا بزرگراه آبشناسان, همت و یا بلوار کوهسار استفاده کنید.

همچنین اگه با وسیله شخصی به این منطقه سفر نمی کنید می توانید از خط 6 متروی تهران برای دسترسی به این بوستان زیبا برای تفریح و همچنین ریلکس کردن در این محیط دنج و آرام استفاده کنید.
همچنین منطقه کوهسار تهران دارای ایستگاه اتوبوس نیز می باشد. همینطور درون بوستان کوهسار، جاده ماشین رو وجود دارد و از طریق آن می توانید به مناطق بالایی بوستان  به راحتی دسترسی داشته باشید و از چشم انداز کل تهران در پیچ و تاب جاده و در دل کوه ها لذت ببرید

امکانات بوستان کوهسار تهران

-پارکینگ

- پیست موتورسواری

- گلایدر

- آموزش ساخت بالن و بومرنگ

- آلاچیق

- منقل

- بوفه

- سرویس های بهداشتی و زمین های بازی

تله کابین کوهسار

در جهت توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری در مجموعه تفریحی کوهسار تله کابینی تاسیس شده است. که جزو یکی از بزرگترین تله کابین های تهران و حتی ایران به شمار می آید.

بوستان جنگلی کوهسار

مساحت و سال ساخت پارک کوهسار

کوهسار تهران دارای جنگلی بسیار وسیع و پر دارو درخت و زیبا است که دارای وسعتی بالغ بر 5700 هکتار می باشد.

مساحت زیاد این پارک جنگلی به دلیل بافت کوهستانی آن می باشد. ارتفاعات توچال در ارتفاعات و بخش شمالی این منطقه قرار دارد.

بخش جنوبی بوستان کوهسار به بلوار حصارک ختم می شود. رودخانه حصارک هم از میان این بوستان می گذرد. این رودخانه از غرب آغاز می شود و به رودخانه فرحزاد در شرق منتهی و کشیده شده است.
خوشبختانه هرسال صد هکتار به بخش های جنگل کاری شده این بوستان افزوده می شود که علاوه بر زیبایی ظاهری بهتولید اکسیژن و بهبود هوای تهران کمک حائز اهمیتی می کند.

امکانات ورزشی و تفریحی پارک کوهسار تهران

این پارک مانند سایر بوستان های پایتخت امکانات ورزشی و عمومی زیادی دارد که برای پیاده روی و دویدن و تنیس و دوچرخه سواری و... بسیار مناسب است.

اکثر شهروندان برای ورزش های صبحگاهی و پیاده روی به پارک جنگلی کوهسار رفته و از امکانات تفریحی آن استفاده کرده و در دل جنگل و کوهستان لذت میبرند.

این پارک جنگلی زیبا همچنین دارای خدمات همگانی همچون استخر، سونا، زمین های بدمینتون و میزهای پینگ پونگ نیز می باشد.

تفریحات هوایی پارک کوهسار در تهران

این بوستان یکی از بهترین مقاصد ورزشکاران و علاقمندان به ورزش های هوایی و زمینی نیز می باشد.
ورزش های هوایی عبارت اند از : بالن سواری، پرتاب و بومرنگ، کایت سواری ، پاراگلایدر، چتر نجات، و.. می باشد.

بوستان جنگلی کوهسار

باشگاه سوارکاری و پیست های تخصصی

به دلیل آب و هوای خوب و وسیع محیط بوستان کوهسار محلی بسیار مناسب برای سوارکاری می باشد و علاقمندان به این رشته ها می توانند در دل طبیعت به ورزش های موردعلاقه خود بپردازند.

پارک کوهسار دارای پیست دوچرخه سواری و همچنین پیست تخصصی موتورکراس است که یکی از بخش های مهم کوهسار محسوب می شود.

تفریحات خانوادگی بوستان کوهسار

به دلیل وجود نشیمنگاه های ساخته شده و همچنین آلاچیق های مناسب در سرتاسر پارک ، فضای بسیار امن و خوبی برای تفریحات خانوادگی ایجاد شده است. وجود امکاناتی هچون بوفه، باربیکیو و رستوران های طبخ و سرو غذا های گرم و سرد مکانی مناسب برای تفریحات خانوادگی شما عزیزان ایجاد کرده است.

سایر امکانات پارک کوهسار

بوستان جنگلی کوهسار دارای امکانات بسیار مهیجی همچون زمین های بازی کودکان برای بازدیدکنندگان عزیز وجود دارد که دارای پارک وسیع و مناسب، بوفه های مجهز، نمازخانه و سرویس های بهداشتی برای رفاه حال مسافران عزیز به این منطقه احداث شده است. که خالی از لطف نیس که بدانید کافه های بسیار رویایی و عاشقانه نیز در این ارتفاعات طراحی و احداث شده که میزبان تولد ها و مراسمات زیبای شما می باشند. پس پیشنهاد تیم مسکن بزرگ چیتگر نیز این است که حتما به این پارک جنگی زیبا سری بزنید تا از امکانات مهیج آن استفاده کنید.

اماکن اطراف پارک جنگلی کوهسار

در نزدیکی پارک جنگلی کوهسار امکان تفریحی و گردشگری دیگری نیز وجود دارد که در صورت تمایل می توانید به این امکان مراجعه کنید:

- پارک پردیسان

- بوستان نهج البلاغه

- بوستان ملت

- مقبره شهدای گمنام

- دریاچه چیتگر

- روستای زیبای وردیج و واریش

- آبشار تهران

- پارک جنگلی چیتگر

- ایرانمال و...

که در اطراف این منطقه زیبا وجود دارد. و با طی مسیری نه چندان زیاد می توانید از آن ها نیز استفاده کرده و لذت ببرید.

معرفی پارک جنگلی کوهسار

بوستان کوهسار یکی از پارک های غرب استان تهران است که در بخش شمال غربی این شهر، در محله شهران در حوالی جنت اباد و چیتگر قرار دارد.

به صورت دقیق دسترسی به پارک جنگلی کوهسار از سمت جنوب به بلوار حصارک، از سمت غرب به رودخانه کن، از سمت شمال به ارتفاعات توچال و از سمت شرق به رودخانه فرحزاد منتهی می شود.

خیابان های پارک کوهسار آسفالت شده اند و شما می توانید با خیال راحت با وسیله شخصی خود در پارک حرکت کنید و از ارتفاعات زیبا بدون محدودیت لذت ببرید .

پارک جنگلی کوهسار به نوعی یکی از بام های تهران محسوب می شود.

زمان و هزینه پارک جنگلی کوهسار

برای ورود به پارک جنگلی کوهسار احتیاجی به پرداخت هزینه ورودی نمی باشد و تفریح در آن به صورت رایگان می باشد اما در اواسط هفته به دلیل امنیت پارک پس از ساعت 23 امکان استفاده از پارک وجود ندارد. اما در اواخر هفته و روزهای پنج شنبه و جمعه گاها پارک تا ساعت 12 و 1 بامداد نیز پذیرای شما عزیزان هست.

دسترسی به بوستان کوهسار در تهران

می توانید از دو مسیر برای ورود به پارک کوهسار استفاده کنید که عبارت است از:

بزرگراه آبشناسان، میدان اول شهران، انتهای بلوار شهران، بعد از پمپ بنزین

انتهای بزرگراه آبشناسان، بلوار کوهسار، ابتدای جاده سولقان

با تیم مسکن بزرگ چیتگرهمراه باشید تا در مقالات بعدی شما را با جاذبه های گردشگری دیگر دور و اطراف منطقه 22 همراه کنیم.