بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی

بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی

می توان  به جرات  گفت که یکی از مراکزی را که توجه هر کسی به سکونت و یا  سرمایه گذاری در منطقه 22 چیتگر تهران را به خود جلب می کند مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب ایران است.

تیم مسکن بزرگ چیتگر قصد دارد در این مقاله شما را با بیمارستان فوق تخصصی مغز و اعصاب و یا همان بیمارستان پروفسور سمیعی در تهران که از آن با نام بیمارستان دکتر سمیعی نیز یاد می شود آشنا کند.

بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی

مساحت و صاحب بیمارستان مغز

بزرگترین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب جهان در مساحتی به وسعت ۸۰ هزار متر مربع به پیشنهاد و نظارت مستقیم پروفسور مجید سمیعی، رییس سابق انجمن جراحان مغز و اعصاب جهان، جراح میکروسکوپی مغز و مبدع جراحی قاعده جمجمه در جهان، در منطقه ۲۲ چیتگر تهران در حال ساخت است.

افتخارات پروفسور سمیعی

پرفسور سمیعی اکنون عمل های جراحی سنگین در قاعده مغز انسان را انجام می دهد و در اغلب کنگره های جراحی مغز و اعصاب جهان به عنوان سخنران مدعو شرکت می کند. و افتخارات بسیاری آفریده است.

لازم به ذکر است که پروفسور سمیعی در ۱۰ مهر ۱۳۹۰ به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد.

مراکز مغز و اعصاب دکتر سمیعی

در نمایشگاه سال ۲۰۰۰ هانوفر آلمان ایشان هم زمان مرکز تخصصی علوم مغز و اعصاب هانوفر آلمان را افتتاح کردند.

پس از آن و به گفته وی، پزشکان چینی به ایشان مراجعه و درخواست راه اندازی چنین مرکزی را در چین کرده که پس از توافقات اولیه این مرکز در آن جا نیز ساخته و به بهره برداری رسید و عنوان رهبر علوم و اعصاب در چین به وی اعطاء شد.

نمای بیرونی ساختمان مغز و اعصاب که در قلب چیتکر و شمال دریاچه چیتگر احداث شده است دقیقا شبیه مغز انسان طراحی شده است و فن آوری پزشکی نوین تشخیص و درمان اختلالات دستگاه عصبی را برای عموم به تصویر می کشد.

پس از تمایل کشور چین به راه اندازی مرکز علوم اعصاب در آن کشور، از طرف کشور خودمان ایران نیز پیشنهادهایی جهت راه اندازی مرکزی مشابه به دکتر سمیعی ارائه گردید که در نهایت با توافقات صورت گرفته با دولت و شهرداری وقت این پروژه آغاز و احداث گردید.

بیمارستان علوم مغز و اعصاب ایران

مرکز بین المللی علوم اعصاب ایران دارای ساختاری منحصر به فرد است و نمای بیرونی این مراکز نیز همچون دو مرکز دیگر شبیه مغز انسان است. و علاوه بر محیطی پزشکی حاصل از نمای زیبا متشکل شده است.

بر اساس درخواست خوده دکتر پرفسور سمیعی، شروع پروژه و راه اندازی این مرکز منوط به تشکیل یک بنیاد گردید تا هم هزینه های ساخت و راه اندازی از سوی مردم تامین گردد و هم این که این مرکز وابسته به نهاد و یا دولت نباشد و در انتها نیز این مجموعه در خدمت گذاری مردم باشد.

این بیمارستان در ابتدا توسط موسسه بین المللی سلامت پروفسور سمیعی و با همکاری چند جانبه تعدادی از جراحان خبره ایرانی و همکاری خود پروفسور سمیعی، سازمان تامین اجتماعی، خیرین، بنیاد جانبازان و شهرداری تهران برای احداث پیگیری می گردید.

چرا بیمارستان در منطقه ۲۲ قرار دارد؟

پس از مشورت و گمانه‌زنی های طولانی و جدی موسسه مذکور، و نیز چند بار تغییر جانمایی های پیشنهادی در مناطق مختلف شرق و جنوب و مرکز تهران. بالاخره با انتخاب منطقه غرب تهران، در انتهای غربی بزرگراه همت و جنب شهرک شهید باقری و شمال دریاچه که از بهترین مناطق آب وهوایی تهران برخوردار است قرار دارد، که با جلب مساعدت های شهرداروقت منطقه ۲۲ تهران، موفق به شناسایی و جذب قطعه زمین فعلی از میان املاک شهرداری تهران و بر اساس درخواست موسسه بین المللی پروفسور سمیعی، برای این پروژه گردید و در حال حاضر به همت موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در حال احداث است و آماده سازی است. و به محض تکمیل در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

بیمارستان مغز و اعصاب

مدیرعامل موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) در این باره می گوید: به جهت افزایش آمار مبتلایان به سرطان های گوناگون در کشورمان ایران، این بیمارستان مجهز به امکانات خاص و مرکز پیشرفته تشخیص و درمان سرطان بوده و پزشکان بسیاری به جهت اعتبار و درخواست پروفسور سمیعی قول مساعد داده اند که پس از افتتاح بیمارستان به طور مستمر و ماهیانه در این بیمارستان حضور یافته و به درمان بیماران بپردازند.

علاوه بر این، طبق نظر و پیشنهاد پروفسور سمیعی نخبه ها و نفرات برتر رشته های پزشکی، پس از انجام مصاحبه و با انتخاب آقای پروفسور برای گذراندن دوره های فوق تخصصی خارج از ایران بورسیه می گردند و پس از اتمام بورس خود و بازگشت به ایران با موسسه خیریه و این بیمارستان همکاری خواهند داشت.

وضعیت بیمارستان مغز و اعصاب

شرط پروفسور سمیعی برای همکاری با این پروژه خیریه بودن آن و عدم واگذاری آن به بخش خصوص یا دولتی بوده است و لذا تا این لحظه و از این پس نیز این پروژه به صورت صد در صد خیریه و با کمک های مردمی ساخت و نگهداری خواهد شد.

پیمانکار بیمارستان دکتر سمیعی

گفتنی است که در این پروژه کارفرما و همچنین پیمانکار پروژه موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) بوده ولی علیرغم آن که نقشه های آن با الگوبرداری از انستیتو بین المللی اعصاب (INI) در مرکز هانوفر آلمان بوده است، اما طراحی نهایی آن با مهندسین مشاور منظومه سلامتی ایرانیان با محوریت دکتر محمدرضا شرافت از خبرگان معماری بیمارستانی در ایران میباشد.

بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی

اطلاعات و امکانات بیمارستان مغز و اعصاب دکتر سمیعی

این بیمارستان با سه طبقه پیرامونی و ۱۰ طبقه در هسته مرکزی ساخته می شود که قرار است با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و زیر نظر مستقیم پروفسور سمیعی اداره شده و به بزرگ ترین و مهم ترین مرکز تحقیقاتی،آموزشی، پژوهشی و بیمارستانی ایران تبدیل شود. که در اختیار بیماران سرطانی و مغز و اعصاب و دیگر عموم قرار گیرد.

این بیمارستان به لحاظ فیزیک و ساخت و همچنین امکانات و تیم پزشکی در کل منطقه و شهر بی نظیر است.

بیمارستان پرفسور سمیعی ۲٫۵برابر بزرگتر از مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است که در حال حاضر بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب در دنیا می باشد.

اتاق های بیمارستان شبیه اتاق های هتل است، کف اتاق ها از پارکت پوشیده شده و پنجره های بزرگ اتاق ها فضایی بی نظیر برای بیماران ایجاد می کند. همه اتاق های ۳ تخته این بیمارستان مجهز به حمام و سرویس بهداشتی است و بخش های ویژه ای برای محل استراحت بستگان بیماران در نظر گرفته شده است.

این مرکز محیطی امن و راحت برای بیماران فراهم آورده و تمام بخش های بیمارستان به گونه ای طراحی شده است که بار روانی و استرس را از دوش بیماران مغز و اعصاب بردارد.

بر اساس طرح جناب آقای سمیعی و همانگونه که گفته شد از همان ابتدای کار تربیت کادر پزشکی بیمارستان در دستور کار قرارگرفته و تعدادی از پزشکان جهت طی دوره های تکمیلی به آلمان سفر کرده و مشغول گذراندن تحصیلات و کسب تجربه می باشند. این پزشکان موظفند که مقالات خود را در زمینه مغز و اعصاب ارائه داده و با آخرین دستاوردهای پزشکی آشنا گردند و یا خود دستاوردی را ارائه نمایند.

مرکز علوم مغز و اعصاب ایران معروف به بیمارستان پروفسور سمیعی در حال ساخت بوده و هنوز به اتمام نرسیده است. به همین علت هنوز به وزارت بهداشت تحویل نگردیده است. و به محض اماده سازی و تکمیل کلی در اختیار عموم مردم شریف قرار خواهد گرفت.

دوستان و همراهان عزیز مسکن بزرگ چیتگر در این بخش از مقاله نیز مانند تمامی مقاله های مرتبط با چیتگر و منطقه 22 سعی داشتیم شما را با یکی دیگر از بخش های مورد استفاده که جزء مزایای چیتگر نیز محسوب می شود به طور کلی آشنا کنیم. امیدواریم که مورد توجهتان قرار گرفته باشد.