بیمارستان فوق تخصصی تات

بیمارستان فوق تخصصی تات

بیمارستان فوق تخصصی تات یک مرکز درمانی خیریه است که به عنوان مرکز جامع و کامل برای پژوهش و درمان، همچنین پیشگیری و درمان سرطان در تهران شناخته شده است. این بیمارستان بزرگ‌ترین بیمارستان خیریه در خاورمیانه است که در چیتگر تهران منطقه 22 تاسیس شده و به طور تخصصی در زمینه بیماران سرطانی به صورتت تخصصی فعالیت دارد.

بیمارستان فوق تخصصی تات به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان ضد سرطان ایران در زمینی با مساحت ۴۵ هزار متر مربع و در برجی ۲۰ طبقه ساخته شده است.

احداث این بیمارستان فوق تخصصی از سال ۱۳۹۱ شروع شده و طبق برنامه اولیه قرار بوده است که از سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری و احداث کامل برسد، اما به دلیل برخی تحریم‌ها و مسائل دیگر آغاز به کار بیمارستان به سال ۱۴۰۰ موکول شد. بیمارستان تات در منطقه ۲۲ تهران و در نزدیکی دریاچه چیتگر و همچنین محدوده باملند ساخته شده است.

این مرکز تخصصی از ساختاری کاملا مدرن و با امکانات و ویژگی‌های خاص برخوردار است. لازم به ذکر است که این بیمارستان به عنوان بیمارستان تخصصی ایرانمال نیز شناخته می‌شود.

مرکز تخصصی درمانی تات بعد از بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب دکتر سمیعی که آن هم در همین منطقه تاسیس شده است جزو بزرگ‌ترین مرکز درمانی تخصصی در ایران است. که در زمینه تحقیقات و درمان انواع سرطان‌ها و بیماران سرطانی در تهران فعالیت گسترده‌ای دارد.

بیمارستان ایرانمال در زمینه طراحی و ساخت بخش‌های عادی و تخصصی از دانش مهندسان و طراحان منظومه سلامتی ایرانیان که در زمینه بیمارستان سازی رتبه اول کشوری را دارند و همچنین طراحان خارجی بهره می‌برد.

مهمترین ویژگی بیمارستان فوق تخصصی تات

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این بیمارستان می‌توان به ارتباط نزدیک با سایر مراکز درمانی مشابه در سراسر دنیا از جمله اروپا اشاره کرد که این موضوع می‌تواند باعث پیشرفت فراوان در امر درمان بیماری سرطان باشد. همچنین می‌تواند باعث شود که این بیمارستان به عنوان قطب ارجاع بیماران مبتلا به سرطان در خاورمیانه استفاده شود.

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید هم اکنون بیماری سرطان برای بسیاری از افراد جامعه مشکل‌ساز شده و طبق بررسی‌های به عمل آمده در حدود ۵۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم که این آمار با توجه به آلودگی هوا و سایر عوامل محیطی و تغذیه ممکن است رو به افزایش باشد؛ بنابراین لازم است یک مرکز درمانی تخصصی برای این بیماری و همچنین بیماران مبتلا وجود داشته باشد تا توان کشور را در مقابله با سرطان افزایش دهد. همچنین بخش های مختلف تحقیقات بیمارستان تات می‌تواند در زمینه پیشگیری از سرطان و همچنین درمان ها روش‌های نوین درمان بسیار موثر باشد.

امکانات بیمارستان تات

مرکز جامع کنترل سرطان ایران دارای ۸۰۰ تختخواب و ۲۰ طبقه است که به صورت کاملا تخصصی ساخته شده است بیمارستان تات بیمارستانی ضد ‌سرطان است که در منطقه چیتگر واقع شده و دسترسی خوبی به مراکز تفریحی ایرانمال نیز دارد.

این اولین و پیشرفته ترین مرکز درمانی است که به صورت خیریه وارد عمل شده که کشور و دولت را در زمینه مبارزه با سرطان یاری می‌دهد.

بیمارستان تات علاوه بر امر پیشگیری و درمان انواع مختلف سرطان، در زمینه آموزش و پژوهش برای پیشرفت دانسته‌ها درباره این بیماری برنامه‌های کامل و جامعی در نظر گرفته است.

از جمله اقدامات دیگری که در بخش جانبی و فاز ۲ مجموعه بیمارستان ایرانمال صورت گرفته، ایجاد بخش‌های تحقیقات و آموزش، پژوهشکده تخصصی سرطان و همچنین یک هتل و مهمان‌سرا برای اسکان هر چه راحت تر حال همراهان بیماران است؛ که بتوانند از این امکانات در کنار بیمارانشان استفاده کنند. به این دلیل که امکان دارد برخی از بیماران این بیمارستان از شهر تهران به این مرکز مراجعه نکرده باشند و از مناطق دور و نزدیک کشور به این بیمارستان تخصصی رجوع کرده باشند.

منطقه 22 چیتگر با توجه به ساخت و ساز‌های رو به رشد و موفق در سال‌های اخیر و وجود مراکز تفریحی، تجاری و گردشگری بسیار عظیم به یک شهرک کاملا مدرن و همچنین پیشرفته تبدیل شده است که وجود یک بیمارستان تخصصی در این منطقه کاملا ضروری و مورد نیاز بود. از این رو با همکاری مراکز خیریه ساخت بیمارستان تات از سال ۱۳۹۱ آغاز و در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد.

هم‌اکنون بیمارستان فوق تخصصی تات جزو بزرگ‌ترین مرکز خیریه تخصصی برای درمان سرطان در خاورمیانه محسوب می‌ شود.

ساخت مرکز جامع کنترل سرطان ایران

وجود بیمارستان تات در منطقه ۲۲ چیتگرعلاوه بر بالا بردن توان مقابله با بحران های بیماری در کشور و همچنین مقابله با بیماری سرطان این بیمارستان به تکمیل امکانات رفاهی این منطقه کمک شایانی کرده است.

وجود یک بیمارستان فوق تخصصی در این منطقه می‌تواند در رشد و پیشرفت ساخت و ساز‌های اطراف این منطقه نیز کمک بسیار شایانی کند.

بیمارستان تات یک پیشرفت و دستاورد عظیمی در زمینه آموزش پزشکی و درمان کشور به شمار می‌آید که امید بر آن است که با ایجاد تغییرات بزرگ در زمینه آموزش و پژوهش سرطان باعث کاهش این بیماری در سطح ایران و خاورمیانه باشد. و سلامتی تمامی هموطنان کشور آرزوی قلبی تیم بزرگ مسکن بزرگ چیتگر می باشد.