بوستان جنگلی لتمال کن، سبز و دوست داشتنی

بوستان جنگلی لتمال کن، سبز و دوست داشتنی

بوستان جنگلی لتمال کن منطقه ای دوست داشتنی در سفرهای خانوادگی است. بوستان جنگلی لتمال کن بیش از 100 هکتار مساحت دارد منظره بی نظیری از بالای شهر را در بر گرفته است که اگر به جزئیات آن دقت کنید قطعا لذت خواهید برد. بوستان جنگلی لتمال کن فضایی پر از درخت کاری های وسیع و گسترده است و به نوعی بزرگترین پارک جنگلی پایتخت محسوب می‌شود. این پارک در محدوده تاریخ پیچیده ای تشکیل شده است. مالکیت های پی در پی و غیر منصفانه ای در خصوص اهالی این منطقه دیده می‌شود به نوعی هنوز هم نمی‌توان اطلاعات دقیقی از بخش های مختلف بوستان جنگلی لتمال کن به دست آورد.

بوستان جنگلی لتمال کن

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهرک چیتگر در منطقه 22

بوستان جنگلی لتمال کن در یک نگاه

بوستان جنگلی لتمال کن در حدود 1800 متر از دریا بالاتر است. این موضوع سبب شده است که فضای بوستان جنگلی لتمال کن بسیار خنک باشد و موقعیت منطقه ای جذابی داشته باشد. این پارک در سال 1372 به صورت رسمی در لیست کمربند سبز منطقه 22 تهران قرار گرفت و طرح گلگشت برای آن به تصویب رسیده است. از نظر موقعیت جغرافیایی بوستان جنگلی لتمال کن در مسیر بادهای شرقی-غربی تهران قرار دارد. هوای این بخش پاک و تمیز است و مربوط به محدوده غربی تهران می‌شود پوشش گیاهی بوستان جنگلی لتمال کن شامل گیاهان زیبایی از جمله ارغوان و توت و بربیس و کاج و زبان گنجشک است. بوستان جنگلی لتمال کن منطقه 22 تهران مانند پارک جنگلی چیتگر در محدوده شهرک چیتگر، برای پیک نیک و گردش انتخاب بی نظیری محسوب می‌شود. در این پارک می‌توانید فضای گردشگری خاصی داشته باشید.

گام اول برای ورود به بوستان جنگلی لتمال کن

در سه قسمت از بوستان جنگلی لتمال کن نگهبانی وجود دارد: ورودیف بخش میانی و انتهای پارک. مسیر بوستان جنگلی لتمال کن کم عرض است و جا برای توقف خودرو وجود ندارد. در بخش های مختلف بوستان جنگلی لتمال کن آلاچیق هایی دیده می‌شود که ساعات خوبی را برای دورهمی های خانوادگی ایجاد می کند.

برای ورود به بوستان جنگلی لتمال کن باید کیوسک نگهبانی بخش ورودی را پشت سر بگذارید و با جاده پرشیب زیبا و کوه هایی با عظمت غرب تهران روبرو خواهید شد. وقتی چند پیچ هیجان انگیز را پشت سر گذاشتید در میان درختان و در سمت چپ برج های باشکوهی دیده می شود که مربوط به منطقه 22 تهران است. یک مسیر نسبتاً طولانی را طی می‌کنید و قسمت هایی از دریاچه زیبا و نیلگون را پشت سر می‌گذارید. هرچه به سمت ارتفاعات بالاتر حرکت کنید قسمت های بیشتری از دریاچه پیش روی شما قرار می‌گیرد.

زمانی که به انتهای پارک برسید در محوطه ای تقریباً بزرگ قرار می گیرد که بخش وسیعی از غرب تهران زیر پایتان قرار خواهد گرفت. اینطور که بررسی ها نشان می دهد شرایط دوچرخه سواری در این بخش به خوبی رویت شده است و سطح گردشگری بسیار خوب و مناسب است.

بوستان جنگلی لتمال کن

بوستان جنگلی لتمال کن در فصول مختلف سال

پاییز که آغاز شد، بوستان جنگلی لتمال کن غرق در مه می‌شود این تصویر در شهرک چیتگر نیز تکرار شده است. هوای لطیف و بوی دوست داشتنی نم باران به مشام می‌رسد. طبیعت منطقه در اواسط و اواخر پایین دلنشین رویت می‌شود. این منطقه در زمستان کمی ترسناک است اما اگر اهل تجربه خطر باشید گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.

در زمستان ارتفاعات بالاتر از پارک پوشیده از برف است. خوش گذرانی در این پارک به شکل گروهی فراهم شده است. کوهپیمایی و پیاده روی در کناره جاده های اصلی نیز فراهم شده است.

امکانات بوستان جنگلی لتمال کن

سیستم روشنایی مناسب بوستان جنگلی لتمال کن

سیستم روشنایی بوستان جنگلی لتمال کن به صورتی طراحی شده است که بتواند برای پیک نیک و گشت و گذار های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. اما هنوز هم در برخی از قسمت های این پارک سیستم روشنایی دیده نمی‌شود. گردشگرانی که ساعات شب را برای بازدید بوستان جنگلی لتمال کن انتخاب می کنند بهتر است از چراغ قوه باتری دار استفاده کنند و گردش چراغ قوه بر طبق نقشه مسیر باشد. مثلاً بخش های شمالی بوستان جنگلی لتمال کن وضعیت روشنایی خوبی دارد اما هنوز بخش های جنوبی از نظر روشنایی با ضعف هایی روبرو است تصمیماتی در این راستا دیده می‌شود تا موقعیت شهری بوستان جنگلی لتمال کن رشد خوبی داشته باشد از یاد نبرید که این بوستان در لیست مناطق مناسب گردش های خانوادگی است.

آلاچیق های خانوادگی بوستان جنگلی لتمال کن

برای گشت و گذار های خانوادگی نیاز است منطقه ای انتخاب شود که از نظر مسکونی وضعیت خوبی داشته باشد و شرایط اقامت فراهم باشد. در بوستان جنگلی لتمال کن آلاچیق هایی طراحی شده است که برای استفاده مردم گزینه خوبی است. افرادی که علاقمند باشند می توانند از این آلاچیق ها استفاده کنند. در غیر این صورت می‌توانید از زیراندازهایی استفاده کنید یک  پیک زمینی خوب خانوادگی داشته باشید. فضای سطح زمین بوستان جنگلی لتمال کن هموار است و سطح منطقه ای خوبی را شامل می‌شود. اینطور که بررسی ها نشان می‌دهد بوستان جنگلی لتمال کن در لیست مناطقی است که تفریحات ارزان قیمتی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و از این رو بسیار مورد پسند گردشگران خارج از تهران نیز قرار گرفته است به طوری که از شهرک چیتگر و اطراف آن به سراغ بوستان جنگلی لتمال کن می آیند و از آن استفاده می‌کنند.

خوراکی مورد نیاز خود را پیش از حرکت تهیه کنید!

بله درست متوجه شدید، بوستان جنگلی لتمال کن محلی بسیار زیبا و دوست داشتنی است و آرامشی بی نظیر را به شما هدیه می دهد. در این بوستان محلی برای خرید مایحتاج و خوراکی وجود ندارد. توصیه ما این است که پیش از راه افتادن همه وسایل و خوراکی های لازم را تهیه کنید. عموم مردم درخواست کرده اند که فضای خرید خوراکی در بوستان جنگلی لتمال کن راه اندازی شود اما هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است. برای خریدن خوراکی های می‌توانید به شهرک های شهید باقری بروید و یا از بخش دژبان خرید مورد نیاز خود را داشته باشید.

جنگل نوردی در بوستان جنگلی لتمال کن حسی بی نظیر

این پارک جنگلی پر از درختان سرسبز است و مکانی عالی برای جنگل نوردی محسوب می‌شود. در صورتی که علاقه دارید در محیط جدید و طبیعی پیاده روی بوستان جنگلی لتمال کن بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. بوستان جنگلی لتمال کن محیط سرسبز و دل انگیزی است که می تواند رویکرد منطقه ای خود را به رشد بهتری نیز برساند. رفته رفته فضای سبز بوستان جنگلی لتمال کن بهبود می‌یابد و می‌تواند بهترین موقعیت برای جنگل نوردان باشد.

مسیر پیاده روی لذت بخش در بوستان جنگلی لتمال کن

مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی در بوستان جنگلی لتمال کن بسیار خوب و جذاب است و محبوبیت زیادی دارد. مسیرهایی که دارای شیب مناسب هستند و هر فردی می‌تواند از آن استفاده کنند. در کنار پیاده روی شرایط استفاده از منطقه کوهستانی نیز وجود دارد و دوچرخه سواری های کوهستانی را شامل می‌شود اگر علاقه به BMX دارید، بوستان جنگلی لتمال کن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

سرویس بهداشتی بوستان جنگلی لتمال کن

تعداد سرویس بهداشتی در بوستان جنگلی لتمال کن محدود است و مردم بارها خواهان افزایش سرویس بهداشتی هستند. البته این درخواست در منطقه 22 تهران بسیار دیده می‌شود و مردم اهالی شهرک چیتگر و پارک جنگلی چیتگر نیز خواهان فضای بهداشتی پیشرفته تری هستند. بوستان جنگلی لتمال کن در بین تهرانی ها شهرت زیادی دارد و استفاده از فضای طبیعی و گردشگری این پارک زیاد است و چه خوب است که سرویس بهداشتی بخش مهمی از این مجموعه محسوب شود تا گردش های خانوادگی بیشتر شود.

نکات مهم در مورد بوستان جنگلی لتمال کن

یک سری نکات مهم در خصوص بوستان جنگلی لتمال کن مطرح است که بهتر است پیش از هر نوع حرکتی مورد بررسی قرار دهید و رویکرد هر بخش را ارزیابی کنید.

سوالی که بارها مطرح شده اینکه آیا امکان چادر زدن در بوستان جنگلی لتمال کن وجود دارد یا خیر.دقت کنید که فضای چادر زدن در برخی از فصل های سال در بوستان جنگلی لتمال کن فراهم شده است و بهتر است که همه لوازم و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشید و همینطور سعی کنید فضای داخل بوستان جنگلی لتمال کن را پاکیزه و تمیز نگه دارید این مجموعه به طور کلی در راستای گردشگری موقعیتی بالایی را برای خود در نظر گرفته است بنابراین بهتر است رعایت لازم نیز صورت بگیرد.

از نظر زمانی می‌توانید تا ساعت 10 شب وارد بوستان جنگلی لتمال کن شوید البته این تاکید به دلیل عدم وجود روشنایی در برخی از بخش های بوستان جنگلی لتمال کن است که امکان ماندن شب هنگام را در قسمت های مختلف پارک فراهم نمی‌سازد.

آب و هوای بوستان جنگلی لتمال کن

آب و هوای بوستان جنگلی لتمال کن واقعا عالی و دل انگیز است. بوستان جنگلی لتمال کن نزدیک به کوه و ارتفاع بالای منطقه است. این پارک مقصد مناسبی برای گردش تابستانی محسوب می‌شود و همینطور در فصل زمستان دمای آن پایین تر است. در صورتی که علاقه به کوهنوردی مفرح دارید می‌توانید فصل زمستان را برای بازدید از بوستان جنگلی لتمال کن انتخاب کنید. لباس گرم استفاده کنید و دقت کنید که هوای این منطقه در زمستان همیشه سرد است و وضعیت منطقه ای آن بسیار عالی و بی نظیر است.

دسترسی به بوستان جنگلی لتمال کن

آدرس بوستان جنگلی لتمال کن: بزرگراه همت شرق به غرب، پس از بزرگراه آزادگان، بلوار کاشان، بوستان جنگلی لتمال کن.

در صورتی که بخواهید با ماشین شخصی به بوستان جنگلی لتمال کن بروید می‌بایست وارد بزرگراه همت شرق به غرب شوید و این مسیر را تا پس از خروجی آزادگان ادامه دهید. سپس می بایست وارد بلوار کاشان شوید و مسیر را ادامه دهید تا به بوستان جنگلی لتمال کن برسید. یافتن آدرس بوستان جنگلی لتمال کن بسیار آسان است و دسترسی به آن نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

بوستان جنگلی لتمال کن در ارتفاعات منطقه 22 تهران قرار دارد و نسبت به شهرک چیتگر کمی فاصله دارد بنابراین برای رسیدن به این بوستان بهتر است که از نظر تجهیزات سفر شرایط خوبی داشته باشید.

شما می‌توانید از اتوبوس های شهرک شهید باقری استفاده کنید که در حوالی ورودی بوستان جنگلی لتمال کن قرار دارد و موقعیت خوبی برای دسترسی به اطراف بوستان جنگلی لتمال کن است. دقت کنید که در برخی از فصول سال مسیر کمی نگران کننده است پس اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید با حواس جمع رانندگی کنید و ابزارهای مسیری لازم را به همراه داشته باشید.

بوستان جنگلی لتمال کن از نگاه گردشگران

مساحت بوستان جنگلی لتمال کن بیش از 100 هکتار در ارتفاعات منطقه 22 تهران است. این بوستان در نزدیکی پارک آبشار تهران است. بوستان جنگلی لتمال کن به طور کلی در مسیر وزش بادهای غربی-شرقی تهران قرار گرفته است و سهم گسترده ای در پاکسازی هوای تهران دارد.

این پارک دارای پوشش گیاهی متنوعی بوده و درختان این بخش از نژادهای مختلفی هستند. امکانات پارک شامل آلاچیق و سیستم روشنایی مخصوص است. گردشگرانی که به بوستان جنگلی لتمال کن رفته اند معتقد هستند که بوستان جنگلی لتمال کن نیاز به محبت بیشتری دارد! در واقع فضای این منطقه بسیار بکر است و سطح گردشگری بی نظیری را شامل شده است.

پروژه برق کشی بوستان جنگلی لتمال کن از سوی مهندسان مورد بررسی قرار گرفته است و یک سری فعالیت ها نیز صورت گرفته است. یکی از مواردی که برای ایمنی و آرامش بیشتر گردشگران در بوستان جنگلی لتمال کن در نظر گرفته شده است امکان استقرار نیروی انتظامی در محل است که با توجه به حضور بیشتر خانواده ها در نظر گرفته شده است. نیروی انتظامی به صورت گشت های موتوری در پارک حضور دارند و قطعاً احساس امنیت را برای خانواده فراهم می سازد. بوستان جنگلی لتمال کن به طور کلی موقعیت گردشگری خاص خود را دارد و توانسته منطقه ای ایده آلی را شامل شود. شهرک چیتگر منطقه 22 تهران و بوستان جنگلی لتمال کن از نظر آب و هوایی بسیار نزدیک به هم هستند.