دریاچه شهدای خلیج فارس منطقه ای چهار فصل

دریاچه شهدای خلیج فارس منطقه ای چهار فصل

کسانی که شهرک مسکونی چیتگر را می‌شناسند، حتماً علاقه زیادی به دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر) دارند. دریاچه شهدای خلیج فارس بزرگترین دریاچه مصنوعی در ایران است که به منظور فضای دوچرخه سواری، پیاده روی توانسته بسیاری از جوانان را دور هم جمع کند. این بخش برای پیک نیک های شبانه بسیار دلچسب و آرام بخش است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهرک چیتگر در منطقه 22

دریاچه شهدای خلیج فارس در یک نگاه

اگر از هیاهوی شهری خسته اید، دریاچه شهدای خلیج فارس در منطقه 22 تهران برای شما تداعی قطعه ای از بهشت شمال را خواهد داشت. محیطی بکر که با فضای تفریحی خود توانسته از نظر روانشناسی یک محیط الهام بخش باشد. این فضای گردشگری در بین برج های غرب تهران بسیار شهرت دارد. وقتی کنار دریاچه چیتگر قدم می زنید، نسیم خنکی به صورت شما برخورد می‌کند و لحظه از سختی دنیا فارغ می‌شوید.

دریاچه شهدای خلیج فارس در شمال غرب منطقه 22 تهران قرار دارد. مساحت این دریاچه 130 هکتار است و در کنار آن مجموعه تفریحی 120 هکتاری نیز دیده می‌شود.

بگذارید کمی در مورد تاریخچه دریاچه شهدای خلیج فارس صحبت کنیم. ایده اولیه این دریاچه به سال 47 باز می‌گردد. اما از سال 82 تا 89 بیشتر مورد بررسی قرار گرفت و به نوعی با هدف بهبود وضعیت هوای تهران شناخته شد. کار ساخت دریاچه مصنوعی در ابتدای سال 89 شروع شده و در نهایت در سال 92 شاهد افتتاح آن بودیم.

گشت و گذار در محوطه اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس یک تفریح رایگان و دل انگیز است. این مجموعه شامل پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه های خوراکی و نمازخانه است. همینطور دارای آبنمای موزیکال و آلاچیق بوده و به نوعی دارای موقعیت منطقه ای جذاب است.

تفریحات ارزان دریاچه شهدای خلیج فارس

دور تا دور دریاچه چیتگر طبیعتی زیبا دیده می‌شود اما یک سری تفریحات جذاب نیز وجود دارد که افراد می‌توانند از آن ها استفاده کرده و لحظات خوبی با عزیزان خود داشته باشند.

ماهیگیری را جدی بگیرید! ماهیگیری از بخش های مهم تفریحی در اسکله بام لند محسوب می‌شود. امکان استفاده از خدمات و امکانات در کلوپ های ماهیگیری فراهم شده است و همینطور می‌توانید از امکانات کلوپ نیز استفاده کنید. جایگاه های ماهیگیری متعدد هستند و می توانند شرایط منطقه ای خوبی داشته باشند.

قایق سواری از تفریحات بسیار جذاب مربوط به دریاچه شهدای خلیج فارس است. اسکله های غربی یا شرقی گزینه های مهم این بخش هستند و امکان تماشای ماهی ها را فراهم می‌سازد. پرنده های دریاچه بسیار جذاب هستند و سبب می‌شود لحظه ای آرام باشند. اسکله های بخش شرق در سمت بام لند قرار دارند و اسکله های غربی نیز در سمت بلوار میلاد قرار دارند.

در زمان سوار شدن به قایق باید از جلیقه نجات استفاده کنید و البته که اجازه شنا در این مجموعه را ندارید. نگران نباشید کل دریاچه بیمه است و موقعیت منطقه ای خوبی را شامل می‌شود.

قایق ها پدالی بوده و به صورت دو نفره و سه نفره و چهار نفره طراحی شده اند. قایق موتوری هایی وجود دارد که ظرفیت یک الی 5 نفر را دارند و همینطور می‌توانید از قایق های اتوبوسی برای یک دور در دریاچه استفاده کنید.

با دوست خود مسابقه دوچرخه سواری برگزار کنید: یکی از جذاب ترین تفریحاتی که مربوط به دریاچه شهدای خلیج فارس است، دوچرخه سواری در محیطی زیبا و امن است. پیست دوچرخه سواری در این بخش پیشرفته است و به نوعی شرایط اجاره دوچرخه های دنده ای یا برقی نیز فراهم شده است. بخش هایی در ورودی غربی و شرقی دریاچه نیز وجود دارد که برای اجاره دوچرخه گزینه خوبی هستند. هزینه کرایه دوچرخه بر اساس مدل دوچرخه ارزیابی می‌شود. در صورتی که تاخیر داشته باشید می بایست هزینه بخش تاثیر را از 20 الی 60 دقیقه در نظر بگیرید. ساعت کاری پیست دوچرخه سواری از ساعت 15 الی 24 ساعت است.

دریاچه شهدای خلیج فارس

ساحل سنگی یک پدیده بسیار جذاب مربوط دریاچه شهدای خلیج فارس است به طوری که به لطف مرغابی ها و اردک هایی که در آن نزدیکی زندگی می کنند بسیار جذاب است. این بخش شامل نرده و محافظ مخصوص است و می‌توانید به واسطه آن وارد آب شوید و آب بازی کنید البته باید مواظب بخش های ممنوعه باشید.

تجربه هیجان در دریاچه شهدای خلیج فارس

شهربازی چیتگر یکی از بخش های مهیج دریاچه شهدای خلیج فارس محسوب می‌شود که به واسطه کشورهای آلمان و هلند و همینطور گروهی از مهندسان ایتالیایی ساخته شده است. این مجموعه بسیار مهیج بوده و شامل شرایط تفریحی خاصی است. این مجموعه شامل سافاری پارک وحشت بوده و همینطور پیست پرس در آسمان را شامل می‌شود، مجموعه شامل چرخ و فلک بزرگ بوده و می‌تواند موقعیت خاصی داشته باشد. وسایل بازی شهربازی چیتگر مربوط به بخش شمالی آن است و همینطور بخش های شرق و غرب دریاچه نیز یک سری بخش های بازی دیده می‌شود که برای همه سنین مناسب است. ساعت کاری این مجموعه از شنبه تا چهارشنبه از سال 16 الی 23 اعلام شده است و همینطور پنج شنبه ها و روزهای تعطیل نیز از ساعت 10 صبح الی 23 را شامل می‌شود.

دریاچه شهدای خلیج فارس

سرزمین بازی و جایزه دریاچه شهدای خلیج فارس از بخش های بسیار جذابی است که می توانید قولش را به کودکان خود بدهید. در بخش شمال دریاچه یک زمین بازی کوچک برای کودکان طراحی شده است که شروع خوبی محسوب می‌شود. در سمت غربی این دریاچه نیز زمین بازی سرپوشیده وجود دارد که مشهور به سرزمین بازی و جایزه است. در این بخش 10 بازی گوناگون برای کودکان طراحی شده است که هم هیجان زیادی دارد و هم به نوعی از نظر ایمنی در شرایط خوبی است.

اگر اهل هیجان باشید کارتینگ از دیگر بخش های جذاب دریاچه شهدای خلیج فارس منطقه 22 تهران است. این بخش برای عاشقان سرعت بی نظیر است و به نوعی هیجانی وصف ناپذیر را شامل می‌شود. این محل از بهترین پست های کارتینگ تشکیل شده است و استانداردهای جهانی را نیز در بر گرفته است. برای استفاده از کارتینگ باید به سراغ فروش بلیط در غرب دریاچه بروید. ساعت ار از ساعت 9 الی 18 است.

بازی های جذاب دریاچه شهدای خلیج فارس

پیست پرش در آسمان مربوط به بخش شمال دریاچه چیتگر است و به نوعی از کفپوش های پلیمری ساخته شده است که ورزش های زمستانی جذابی را فراهم می سازد. این بخش به واسطه بزرگترین سرسره بادی بزرگ ایران شهرت دارد. اگر دوست دارید تیوپ سواری بر روی برف واقعی را تجربه کنید این بخش نظیر است. کودکان کمتر از 5 سال نمی‌توانند از این بخش استفاده کنند و وزن افراد باید کمتر از 130 کیلوگرم باشد.

اسکیت هوایی که نام دیگر آن راید است یکی از تفریحات ارزشمند مربوط به دریاچه شهدای خلیج فارس است. اسکیت هوایی در واقع یک فضای مدرن تعلیق در هوا محسوب می‌شود و به روز ترین وسایل شهربازی را شامل شده است که قطعاً سبب می شود آدرنالین شما افزایش یابد. این بخش به صورت یو شکل طراحی شده است و کاملاً استاندارد است. دستگاه در دو کالین طراحی شده است و 8 نفره است. محدودیت سنی برای این بخش زیر هفت سال بوده و افراد باید وزن کمتر از 90 کیلوگرم داشته باشند.

هرم هیجان که نام دیگر آن سینما پرواز است در واقع به سینمای 6 بعدی مربوط به دریاچه شهدای خلیج فارس گفته می‌شود که محصولی از کمپانی زیمنس آلمان است. این هرم تجربه ای کم نظیر برای علاقمندان به ورزش و بازی است. در این مجموعه در واقع هر چهار نفر وارد یک هرم می‌شوند و از کابین مخصوص استفاده می‌کنند. کابین ها معلق در هوا هستند و دو متر از زمین ارتفاع دارند.حس تعلیق به طور کلی جذاب است و افکت های طوفان و رعد و برق را شامل می‌شود. همینطور جلوه های بصری نیز در این بخش وجود دارد و هیجانات بالا و فوق العاده هستند. افراد کمتر از 12 سال نمی توانند از این بخش استفاده کنند.

تجربه نفس گیر در دریاچه شهدای خلیج فارس

سافاری پارک وحشت یکی از بخش های مخصوص برای افراد با دل و جرات است. ترس و وحشت و هیجان همگی در این بخش وجود دارد. یک گردش نفس گیر 7 دقیقه ای دارید که در اولین تونل پیاده رو وحشت در ایران وجود دارد. تونلی که پر از نمادهای وحشت و جلوه های ویژه ترسناک است. مسیرهای پر پیچ و خم وجود دارد و باید از دهلیزهای وحشتناک عبور نمایید. این مجموعه از ترس و هیجان کامل شکل می گیرد.

سرسره های سقوط آزاد و همینطور موج خروشان با ارتفاع نفس گیر خود در لیست بخش های هیجان انگیز دریاچه چیتگر قرار دارد. ارتفاع این سرسره ها 24 متر است و طول آن 80 متر اعلام شده است. این سرسره بدون نیاز به چرخش آب در ایران است به طوری که دارای بدنه تمام استیل بوده و از حصیر مخصوص در آن استفاده شده است. محدودیت سنی کمتر از 8 سال برای این بخش دیده می‌شود و وزن افراد نباید از 120 کیلوگرم بیشتر باشد.

چرخ و فلک غول پیکر یک بخش نسبتاً بزرگ در شرق دریاچه شهدای خلیج فارس است و به طور کلی با سواد شدن بر آن کل مجموعه زیر پای شما قرار دارد. ارتفاع این چرخ و فلک 40 متر است و یکی از جذاب ترین چرخ و فلک های ایران محسوب می‌شود.

زیپ لاین یا رول گلایدر یک تجربه بسیار جذاب برای کسانی است که خودشان را برای مجموعه های پر پیچ و خم آماده کرده اند. هیجانی که نفس را در سینه حبس می‌کند و به نوعی شبیه به تر هوایی است. حس پرواز در این محدوده بی نظیر است و توانسته موقعیت منطقه ای خوبی داشته باشد. این منطقه برای بانوان بسیار هیجان انگیز است.

سیرک بزرگ دریاچه شهدای خلیج فارس

سیرک تهران با بیش از 10 هزار هنرمند بین المللی در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس برپا شده است به طوری که ساعاتی پر از رنگ و هیجان و هنر را فراهم می‌سازد. این سیرک شامل بخش های جذاب، مسابقات کودکانه و بخش نقاشی بر روی صورت است. این مجموعه به طور کلی بسیار مفرح و سالم بوده و می‌تواند با سلیقه های مختلف سازگار باشد.

وقتی دور دریاچه شهدای خلیج فارس قدم می‌زنید شهرک مسکونی چیتگر را مشاهده خواهید کرد که به بخش اقتصادی این مجموعه افزوده است.

دسترسی به دریاچه شهدای خلیج فارس

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، دریاچه شهدای خلیج فارس در شمال غرب تهران قرار دارد و دقیقاً در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده است. این دریاچه از سمت جنوب به بزرگراه همدانی متصل شده است و از سمت شمال نیز به بزرگراه همت وصل می‌شود. دریاچه از سمت شرق به بزرگراه آزادگات متصل است و از بخش غربی به شهرک مسکونی چیتگر محدود می‌شود.

کسانی که قصد دارند از دریاچه چیتگر دیدن کنند، می توانند از مترو استفاده نمایند. در واقع می‌توانید از قطارهای خط صادقیه - گلشهر استفاده کنید و در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید، در نهایت می‌توانید به واسطه اتوبوس شهرک شهید باقری به دریاچه بروید.

استفاده از اتوبوس نیز برای شما فراهم شده است می توانید از پایانه اتوبوس مترو چیتگر استفاده کنید و در پایانه اتوبوس صادقیه از اتوبوس های بخش شهرک دریا استفاده کنید. در نهایت سی دقیقه زمان نیاز دارید تا در ایستگاه جوزانی پیاده شوید.

اگر محل زندگی شما در خیابان شریعتی و میرداماد بباشد می‌توانید به سه راه ضرابخانه بروید و همینطور از اتوبوس های بی آر تی مترو چیتگر استفاده کنید. مسیر اتوبوس چیتگر همت - شریعتی هم شامل بزرگراه همت با دهکده المپیک است. می‌توانید از بلوار دهکده، میدان دهکده و بلوار امیر کبیر نیز استفاده کنید.

کسانی که از ماشین شخصی برای تردد استفاده می‌کنند می‌تواند از بخش شرق بزرگراه شهید همت وارد اتوبان شهید خرازی شوند و سپس از خروجی دریاچه چیتگر به مقصد بروند. همینطور بزرگراه شهید حکیم و بلوار کاشان نیز گزینه های تردد مناسبی هستند. از بخش غرب از طریق 45 متری شهرداری می‌توانید امکان دسترسی به دریاچه شهدای خلیج فارس داشته باشید.

ساعت کار دریاچه شهدای خلیج فارس از 6 صبح الی 24 است.