آنچه که باید در خصوص سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر بدانید

آنچه که باید در خصوص سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر بدانید

سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر یکی از عناوینی است که امروزه بین سرمایه گذاران بیشتر به گوش می‌رسد. منطقه 22 که در غرب استان تهران واقع شده است که از شمال به رشته کوه و ارتفاعات البرز و از جنوب به اتوبان تهران – کرج می‌رسد، منطقه 5 تهران بزرگ در سمت شرق و وردآورد در بخش غربی آن می‌باشد، همچنین منطقه 22 در مجاورت پروژه بزرگ ایرانمال که بزرگترین مرکز خرید، در خاورمیانه می‌باشد، قرار گرفته است، در شمال این منطقه نیز پروژه شهربازی هزار و یک شهر در حال ساخت می‌باشد که بزرگترین شهربازی در خاورمیانه و همچنین بزرگتربن مقصد گردشگری مدرن در ایران نیز می‌باشد، با این موقعیت جغرافیایی به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر می‌تواند آینده روشنی داشته باشد زیرا دارای بستر و زیرساخت لازم جهت پیشرفت است. با وجود پارک‌های جنگلی چیتگر، وردآورد، دوشان دره، لتمال کن و جهت وزش باد در تهران که عموماً غربی - شرقی است این محدوده از تهران آب و هوای پاکیزه و مطلوب تری نسبت به دیگر مناطق تهران دارا می‌باشد.

خرید آپارتمان و پیش خرید آپارتمان (پیش فروش آپارتمان، ساخت ارتش)

بیشتر بخوانید: واحد های آماده و پیش فروش واحد های شهرک چیتگر

آیا سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر می تواند سودآور باشد؟

قطعا شما نیز قبل از اینکه در منطقه ای سرمایه گذاری نمایید، در خصوص آن جستجو نموده و اطلاعات کسب خواهید کرد. در زیر فاکتورهایی که سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر اثبات می‌کند، لیست شده اند.

منطقه 22 و دریاچه چیتگر، دارای پتانسیل رشد خوبی می‌باشد

چندین سال قبل برای اینکه ترافیک موجود در تهران را کاهش داده و بستر لازم برای گسترش شهر را فراهم آورند، به شهردار وقت دستور داده شد تا مساحت این استان را افزایش دهد. در همین راستا منطقه 22 که تقریبا در شمال غرب تهران بزرگ وجود دارد، کاندید شده و پس از بررسی کارشناسان در برنامه طراح توسعه و گسترش شهری قرار گرفت. سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر از آنجا که یک برنامه جدید و در حال رشد است، پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک به صورت شگفت انگیز سرمایه در خود جای دهد. البته گفتنی است که امروزه برج های چند طبقه، پروژه های تفریحی، خریدی و ... نیز توانسته است تا حدی این نظریه را ثابت کند.

دانستنی های سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر

امکان دسترسی راحت در این منطقه به چشم میخورد

بستر حمل و نقل شهری که برای این منطقه در نظر گرفته شد، سرمایه گذاران را متقاعد ساخت که سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر می‌تواند خیلی زود افراد را از ترافیک های سنگین شهری به سمت سکونت در این منطقه بکشاند. منطقه 22 و دریاچه چیتگر به راحتی با بزرگراه خرازی؛ حکیم، اتوبان آزادگان، اتوبان تهران کرج و ... در ارتباط است. همچنین پایانه های متروی فراوانی نیز برای این منطقه در نظر گرفته شده است که هر گونه حمل و نقل بین شهری و حتی خارج از استانی (اتوبان تهران – شمال) را تسهیل کند.

فراهم آوردن زیرساخت های لازم

قطعا مطلع هستید که هر بخشی برای پیشرفت نیز است تا زیرساخت خوبی داشته باشد. با توجه به اینکه این منطقه جز مواردی بود که به صورت جدی همت به گسترش آن گرفته شد لذا در اولین گام ها زیرساخت های معیشتی و رفاهی را در آن فراهم نمودند. سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر از آنجا که سرمایه گذاری در یک منطقه با امتیازات بالا است، می‌تواند بسیار پرسود باشد.
زیر ساخت های مربوط به آب شرب شهری، فراهم نمودن برق منطقه ای، بستر و دکل های تلفن همراه و اینترنت پرسرعت، از جمله مواردی بود که خیلی سریع برای این منطقه تعبیه گردید.

جذب توریست

این ویژگی بیش از سایر موارد برای سرمایه گذاران مهم است. آنچه ه باعث می‌شود سرمایه یک سرمایه گذار تولید سود هنگفتی کند، این مورد است که توریست های داخلی و خارجی وارد منطقه شوند. سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر از این حیث بسیار مطمئن عمل می‌کند. پروژه هایی که هم اکنون در حال اجرا هستند و نمونه های قبلی در خاورمیانه ندارند، همچون مرکز خرید ایران مال یا پارک آبی بزرگ خاورمیانه از جمله مواردی هستند که امید بسیاری از سرمایه گذاران را افزایش می دهد. علاوه بر این بوستان و دریاچه چیتگر که در این منطقه قرار دارد می‌تواند در فصل گرم بسیاری از افراد را به سمت خود کشانده که هر کدام از آن ها به عنوان یک منبع سود عمل می‌کنند.

چگونه می توان به سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر اطمینان نمود؟

اگر قصد سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر را دارید، پیشنهاد می‌شود که مشاورین مسکن این منطقه رجوع کنید. حتما با واژه هایی همچون پیش فروش یا پیش خرید روبرو می‌شوید. در این منطقه تعاونی های خصوصی و دولتی زیادی در حال فعالیت هستند، حق عضویت در هر یک از این تعاونی ها را یک امتیاز می نامند.

گذری بر تاریخچه منطقه 22

به جرات می‌توان عنوان نمود که منطقه 22 و دریاچه چیتگر بزرگترین منطقه جغرافیایی در پایتخت می‌باشد. جالب است در نظر داشته باشید که در طرح تفصیلی تهران بزرگ این منطقه به عنوان منطقه گردشگری معرفی شده است به همین دلیل سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر می‌تواند یک گزینه خوب برای سودآوری باشد. این منطقه هم اکنون میزبان پروژه های خوبی اعم از هتل ها، سفارتخانه ها، مراکز توریستی و ... است. گفتنی است در حال حاضر برخی از سرمایه گذاران خارجی و مطرح داخلی سرمایه خود را برای این منطقه در نظر گرفته اند.

علاوه بر تمام پروژه های در حال اجرا، منطقه 22 دارای جذابیت های طبیعی بسیاری است که می‌توان به دریاچه چیتگر، جنگل های کن، رودخانه کن که از کوه های البرز نشات می گیرد و ... اشاره نمود. دریاچه خلیج فارس که در این منطقه وجود دارد، هر سال میزبان پرندگان مهاجر بسیاری است و به همین دلیل چهره زیبایی از منطقه 22 را به نمایش می‌گذارد.

سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر از نگاهی دیگر

گفتنی است که منطقه 22 در بین چندین فرودگاه مهم (مهرآباد، پیام) قرار دارد. به نظر می‌رسد که نزدیکی به فرودگاه ها باعث می‌شود تا قدرت جذب گردشگر و توریست در این منطقه افزایش یابد. از طرف دیگر پروژه اتوبان تهران – شمال که در آینده نزدیک بهره برداری می‌شود، امکان مسافرت به شمال کشور را بسیار سریع تر نموده و گزینه خوبی برای مسافران داخلی است. با در نظر گرفتن اینکه هم اکنون واحد های تجاری بسیاری در منطقه 22 و دریاچه چیتگر در حال احداث هستند، لذا پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک این منطقه قطبی تجاری پایتخت می‌شود و درآمدزایی فراوانی دارد.

ویژگی های سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر

هیچ سرمایه گذاری نمی‌تواند در خصوص سود حاصل از سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر عدد و رقمی عنوان کند. تنها موردی که توسط تحلیلگران بیان می‌شود، سود زیاد در دوره کوتاه است. افق سرمایه گذاری در این منطقه بسیار روشن است لذا عموم افرادی که اندک سرمایه ای دارند و به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن و زود بازده هستند، پیشنهاد می‌شود تا سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر را جز ملاک های خود قرار دهند.

چگونه می توان برای سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر اقدام کرد؟

به صورت کلی برای سرمایه گذاری در منطقه 22 و دریاچه چیتگر باید به موارد مختلفی دقت نمود تا دچار ضرر نشویم. در غیر این صورت یک حرکت اشتباه می تواند زمینه ساز ضرر و زیان بسیار شود. برای سرمایه گذاری پیشنهاد می شود تا به نکات زیر دقت شود:

در گام اول بهتر است تا نرخ ملک و زمین را در آن منطقه بررسی نمایید تا یک بازه تقریبی درست به دست آید.

اگر قصد خرید از تعاونی دولتی و یا تعاونی های شخصی ساز را دارید، لازم است تا تحقیقات کاملی در خصوص آن ها انجام دهید که معتبر باشند و پاسخگویی آن تایید شده باشد زیرا در غیر این صورت بدقولی در زمان تحویل پروژه می تواند ضرر ساز شود.

زمان خرید بسیار مهم است. هیچ گاه شتابزده و در زمان تلاطم بازار اقدام به خرید نکنید. زیرا این امر موجب می شود تا قیمت ها کاذب بوده و پس از مدت کاهش یابد.

یکی از روش های سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر پیش خرید ملک است. این روش دارای سود کلانی خواهد بود. طبیعی است که هر اندازه مبلغ سرمایه گذاری شما بیشتر باشد و به مدت طولانی تری در منطقه استفاده شود، سود شما نیز بیشتر خواهد بود. در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در منطقه چیتگر می تواند گزینه خوبی برای پیشرفت باشد. برخی از امکانات منطقه 22 به جهت بررسی شما در زیر لیست شده اند:

مناظر طبیعی بکر و ناب همچون دریاچه چیتگر

آب و هوای مطلوب و به دور از آلودگی

جاذبه های توریستی و گردشگری که به زودی در منطقه افتتاح شده و در خاورمیانه بی همتا خواهد بود
ساخت پارک های مجزا، سالن های ورزشی متعدد، تامین امکانات امنیتی محیط همچون دوربین های مداربسته و ...

ایجاد فضای سبز بسیار برای حفظ محیط زیست و فراهم آوردن آب و هوای خوب در حال حاضر چندین پروژه اقتصادی بزرگ در این منطقه در حال ساخت هستند. چنانچه این موارد راه اندازی شوند، پیش بینی می‌شود که رشد اقتصادی منطقه 22 دور از تصور است و بسیاری از برج نشینان شمال تهران به سمت این منطقه روانه شوند.

پروژه های سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر

آشنایی با پروژه های سرمایه گذاری منطقه 22 و دریاچه چیتگر

همان گونه که در بالا توضیح داده شد، سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر یکی از انواع سرمایه گذاری های مطمئن است زیرا برای آن آینده روشنی تصور می‌شود. در این منطقه در حال حاضر پروژه های مختلفی در حال راه اندازی هستند که به برخی از آنان در زیر اشاره شده است:

باغ گیاه شناسی: در منطقه 22 باغ ملی گیاهشناسی وجود دارد که حدود 140 هکتار زمین را به خود اختصاص داده و شامل رویشگاه های مختلف است. از این کلکسیون می‌توان برای موارد آموزشی و پژوهشی استفاده نمود.

شهرک چیتگر: یک شهرک مدرن با موقعیت خوب در مجاورت اتوبان های همت و حکیم می‌باشد که دارای مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری است. طراحی و نماسازی این شهرک در نوع خود بی نظیر می باشد.

برج های نزاجا: همانگونه که از نام این برج ها متوجه می‌شویم، این برج ها مربوط به نیروی ارتش زمینی است که متشکل از 4 برج 40 طبقه می‌باشد.

شهرک مروارید شهر: در این شهرک که بر اساس اصول شهرسازی مدرن در حال ساخت است، پروژه هایی همچون راه اندازی خانه سینما، آتش نشانی، سیمان تهران، پروژه ونوس و ... اشاره نمود.
علاوه بر موارد بالا پروژه های بسیار دیگری برای سرمایه گذاری در منطقه 22 تهران و دریاچه چیتگر در حال اجرا هستند که مواردی همچون شهربازی هزار و یک شهر، هتل های 3 ستاره سندباد، 4 ستاره سیراف، 5 ستاره اورنگ، مرکز تجاری و اداری ایران مال، مجتمع تجاری رزمال، مجتمع اداری آرتمیس، مجتمع تجاری تهران مال، مجتمع تجاری ملت2، مجتمع تجاری رزمال و ... از جمله آن ها می‌باشند.